Welcome to Animus Talk

This is where users of Animus Heart can share ideas,
solve problems and inspire fellow enthusiasts.

Animus Heart?

Har någon lyckats väl med Fibaro Double Switch 2 och google home?

Installerade precis en Fibaro double switch 2 där 1 knappe går till utebelysning och en till taklampa inomhus. Inne i animus appen finns självklart 2 switchar (+ en root switch) att sätta on/off på. Men när jag synkar animus till google home för att hitta denna nya enhet kommer den in som en switch (istället för endpoint 1 och endpoint 2 som separata lampor/switchar) vilket liksom tar död på meningen med en double switch om man vill använda google. Dvs, om jag säger stäng av “switch” eller vad den nu kan vara döpt till så stängs både taklampan inne och utebelysning av. Verkar inte vara ett problem för de som har fibaro hub och denna switch i kombo med google eller de som har smartthings heller. Är det ett animus home problem på hur den kommunicerar denna enhet till google eller är det en google issue?

Hoppas någon kan ha några kommentarer eller förslag.

Tanke. Kan du inte koppla dem via virtuella switchar separat och kalla på dem vi google home. Tror det är så många gör.

Jag gjorde ett försök med det. Men den kommer upp som offline i google home.

Vet inte om jag gjorde rätt. Adderade en 433MHz switch som inte existerar. Skapade en automation som säger att när den är on ska endpoint 1 i fibaro double switch sättas on och sen liknande autoamtion för off. Synkade med google och switch dök upp där men som sagt som offline även om den virtuella är on eller off i animus home.

Gick med röstkommando även om switchen är offline och inte fungerar i google home appen eller nest hub max skärmarna. Så det är alltid något.