Welcome to Animus Talk

This is where users of Animus Heart can share ideas,
solve problems and inspire fellow enthusiasts.

Animus Heart?

Kan inte hitta enheten för installation

Hej!

Helt ny till Animus men tänkte det kunde komplettera Fibaro.

Problemet jag har är att jag inte kan hitta Animus heart när jag försöker installera den. Varken via Windows eller Android kan jag hitta den. Får upp felmeddelande om att “no heart beat is found.” Jag kan inte heller lägga till den manuellt. Jag kan dock se Vi Tp-Link att den är trådansluten. Jag kan heller inte återställa den då den röda ringen aldrig dyker upp.

Förslag? hjälp?!

Men kan du se IP-adressen den har? Vad händer när du anger den manuellt?

ja, precis det kan jag. Inget händer dock utan jag få samma status, att den inte hittar någon enhet. Så jag tänkte att jag skulle rebota enheten men inte ens det går. =/

Märkligt. Prova att göra en norsk reset på nätverket. Slå av converter, router, switch i 5min o sen slå på allt samtidigt. Det har jsg behövt göra någon gång när den inte vill hänga med.

haha! Jag testar! Återkommer!

Det funkade tyvärr inte alls.

Tyvärr utan resultat.

Dum fråga kanske, men kan du se i din router att din Heart har blivit tilldelad en IP-adress? Annars kan det vara något med din DHCP inställning i routern.

Har för mig telefonen måste vara på samma subnet via wifi som den trådade accessen till AH är på för att den ska hitta den första gången. Annars prova surfa till IP den fått via browser (http)

Hej! Ja, den får en ip men bara då ringen på AH lyser orange, alltså recovery. Det går då inte nå den alls via browesern. Det går inte heller lägga till den manuellt då.

Menar du att du provat en göra en factory reset men att det inte fungerar att göra en reset?

Eller har du lyckats göra en reset men du kan ändå inte få igång din enhet?

En factory reset beskrivs här…

https://animushome.atlassian.net/wiki/spaces/AHK/pages/832503809/Factory+reset

:slight_smile:

Exakt, detta händer när jag försöker:

ljusblå, mörkblå, orange. Drar ut kabeln. Sätter tillbaka kabeln. ljusblå, mörkblå, ljusblå. Sen stannar den på ljusblå konstant. Jag kommer alltså inte vidare här då den inte blir orange. =/

Dum fråga, men griper lite :slight_smile:
Du har testat att tvinga din browser att gå mot IP via http:// (dvs utal ssl ) . De flesta browsers idag tar https:// som standard omdu bara skriver ett namn eller ip.

Hej Igen!

Ja, men det har jag gjort och den hittar inget då heller. Men är det inte konstigt att jag bara kan se enheten på nätverket när den lyser orange? ghaaa blir tokig på detta! Har även skrivit till supporten men får inget svar.

Tyvärr kanske du har fått en defekt enhet, kan du testa att se om du kan få byta ut den mot en ny enhet?

Jag har aldrig haft detta problem, den går alltid igenom all färger och stannar på mörkblå när den är redo att användas för mig.

Ja, men jag hoppas också på att det går att lösa men det förutsätter att supporten svarar =/

Håller med, det låter märkligt. Hur länge har du låtit den stå? OM den håller på att uppdatera tar det ju 20-30 minuter. Men gissar du låtit den stå mycket längre än så.

Svarar inte supporten snart så hade jag försökt reklamera den där jag köpt den med hänvisning till att den inte startar upp.

Jag köpte den av en privatperson som hade haft den ett tag men aldrig använt den. Jag bröt själv förseglingen när jag kom hem. Så tyvärr kan jag nog inte reklamera den. Den borde ju dock funka i alla fall…

Ingen som har några funderingar på vad som kan göras? Supporten verkar ju inte svara alls i alla fall :confused:

Konstigt att supporten inte ens svarat dig…
Utgår frå¨n att du skapat ett formellt case og fået ett ticket-nummer?
https://animushome.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/1/group/1/create/23

Jag hade försökt eskalera ticketen, alt skapat nya fram tills jag fått svar (alternativt försöka hitta telefonnummer till dem och försöka ringa och be att få bli kopplad till supporten eller något :slight_smile: