Welcome to Animus Talk

This is where users of Animus Heart can share ideas,
solve problems and inspire fellow enthusiasts.

Animus Heart?

Water sensor that shuts off water pipes

Hello! I am looking for a water shutter system with sensors that also are compatibel with Animus Home. I have found several app controlled systems but since I am brand new to the smart home I don’t know what to search for or what specs that might make it to work with the Animus.

Anyone got any concrete tips for me?

I have found this:
https://www.grohe.se/sv_se/grohe-sense-kit-smart-vattenfelsbrytare-3-x-smart-vattendetektor-22502LN1.html

Thanks!

Du kanske pratar svenska? Orkar inte skriva på engelska, hur som helst, jag har ingen lösning på vilken vattenfelsbrytare som funkar med Animus, men mitt försäkringsbolag Folksam de gav sina kunder en kraftig rabatt på en sån, och det kanske du också kan få, för de är rätt dyra, och sen fick man en lägre försäkringspremie. Om de har en, kanske det går och kolla om den funkar med Animus?

Pratar svenska! :slight_smile:
Ja, jag har förstått att det är värt att kolla upp det med sitt försäkringsbolag då man kan få en “bidrag” till installation av dessa. Eftersom Grohe mfl har appstyrda brytare så borde man kunna få in den i Animus också, men annars får man ta att det blir ännu en app och ett separat system.

Ja risken är nog det, ännu en app och separat system :grimacing: